Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

ETUDOSK ŞENLİĞİ FAALİYET RAPORU 22 MAYIS 2009

Üyelerimizden dördü, İzmir Dağcılık Kulübü (İZDAK) ’ın kuruluşundan sonraki ilk dağ faaliyetini gerçekleştirmek amacıyla Eğirdir Turizm Tanıtma ve Doğa Sporları Kulübü (ETUDOSK)’nün  geleneksel dağcılık şenliğine katıldı. Üyelerimizden Kubilay S. Öztürk, Sunay Çatori, Gönül İlhan ve Haluk Nalbant dağcılık şenliğinde ve Dedegöl tırmanışında kulübümüzü temsil ettiler. Kendilerini kutluyoruz. Arkadaşlarımızın izlenimlerini ve ilettikleri fotoğrafları aşağıda sunuyoruz:

İzmir’deki diğer dağcılık kulüpleriyle birlikte TDF İzmir İl Temsilciliği’nin temin ettiği araçlarla yaklaşık 80 sporcu ve katılımcı 22 Mayıs 2009 Cuma gecesi 24:00’de Isparta Eğirdir’e hareket ettik. Rahat bir yolculuktan sonra 24 Mayıs 2009 Cumartesi sabahı 08:00’de Eğirdir’e ulaştık. Kahvaltı, alış veriş yapılması ve ilçeyi gezip tanımak amacıyla katılımcılara iki saat serbest zaman bırakıldı. Çorbalarımızı içip, Eğirdir gölü kıyısında, çarşıda ve kalede gezdikten sonra 10:00’da araçlarımız tekrar hareket etti. Kamptan önce, 11:0’de Aksu ilçesi yakınındaki Zindan mağarası ziyaret edildi. Hem sarkıt, dikit ve doğal güzelliğiyle ve hem de tarihi değerleriyle önem taşıyan bu mağara gezildikten sonra orman yolu takip edilerek Melikler yaylasına yakın 1810 rakımlı Vali Çeşmesi mevkiine varıldı. Burası bir mesire yeri ve yanından uzanan orman yolu 1,5 km sonra kamp yerine ulaşıyor. Bir gün önce yağan yağmur nedeniyle yol oldukça bozulmuştu. Çamur nedeniyle otobüs şenlik alanına kadar giremedi. Sporcuların kimi kamp yüklerini kendileri taşıyarak, kimi de daha küçük araçların yardımıyla 13:30’da 1650 rakımlı kamp yerine ulaştılar. Kamp alanı oldukça düz, yeşilliklerle kaplı bir alandı ve kampa boruyla su da çekilmişti.

Çadırlar kurulup kamp düzeni alındı. Ülkemizin çeşitli illerinden katılan yaklaşık 600 doğa dostu vardı kamp alanında. Jandarma ve sağlık görevlileri de yanı başımızdaydılar. Bu arada kısa süren yağmur geçişleri de oldu. Ama çevrede yürüyüş yapmak, yakındaki Pınargözü mağarasını ve buradan çıkan ırmağı gezmek, ertesi sabah tırmanılacak dağı tanımak, diğer illerden gelen dağcı ve doğa dostu kardeşlerimizle tanışmak için epeyce zamanımız kaldı. Akşama doğru kamp yerinde kazanlar kaynadı ve 19:00’da ETUDOSK’lu ev sahiplerimiz tüm katılımcıları yemeklerini almaya davet ettiler. Yemekte etli pilav, domates-salatalık ile değişmez ve meşhur irmik helvası vardı. Bu ziyafetten sonra kamp ateşi başına toplanıldı. Slayt gösterisi izlendi, şenlik ve ETUDOSK’un faaliyetleri hakkında konuşmalar yapıldı, emeği geçenlere plaketleri verildi. Bu arada TDF’nun eski  başkanlarından Dr. Bozkurt Ergör’ün vefat etmiş olduğu haberi katılımcılara duyuruldu ve Dedegöl tırmanışı onun adına ithaf edildi. Daha sonra ertesi gün yapılacak tırmanış için ekipler ve tırmanış saatleri tespit edildi. Dağda bazı kulvarlarda kar bulunduğu uyarısı yapıldı. 22:00’de çadırlarımıza istirahat etmeye çekildik.

İlk ekip 24.05.2009 sabahı 04:30’da hareket etti. Biz çorbalarımızı içtikten sonra 06:00’da kardeş kulüplerden sporcularla oluşturduğumuz üçüncü ekiple tırmanışa başladık. Hava hafif rüzgarlı ve az bulutluydu. Sunay ve Gönül kış eğitimleri olmadığı için 2400 rakımdaki ilk ciddi kar geçişinde tırmanışı bırakıp geri döndüler. Ekip kar bulunan kulvarlardan tek sıra halinde geçti ve azami dikkat gösterildi. 07:30’dan sonra bulutlanma arttı ve dağı tümüyle sis kapladı. Görüş mesafesi 4-5 metreye kadar indi. Ancak zirveye çıkan patika yine de belirgindi. Yolunu şaşıran bazı arkadaşları da toparlayarak Haluk’tan hemen sonra 09:20’de 2998 rakımlı Dedegöl Kartaltepe zirvesine vardım. Zirve epeyce kalabalıktı, ilk çıkan arkadaşlar henüz dönüşe geçmemişlerdi. Ne yazık ki dağ tümüyle bulutta kalmıştı ve zirveden Beyşehir gölünü seyretme imkanımız olmadı. Kısa bir dinlenme, kahvaltı ve sıvı alma molasından sonra Haluk’la zirve defterini imzaladık ve fotoğraf çektirdik. 10:00’da inişe geçtik. Sis ve bulutlu hava inişte de hakimdi. Haluk tırmandığımız rotadan geri döndü. Ben farklı bir rota denedim. Kar kulvarları yumuşadığı için hızlı ve kolay topuk inişleri yaparak sisler içinden indim. Tahmin ettiğim gibi yolu da epeyce kısalttım.

12:20’de kampa vardık. Biraz dinlendikten sonra çadır ve malzemelerimizi toplayıp araçlara yükledik. ETUDOSK’lu dostlarımızın gözleme ve ayran ikramları çok makbule geçti. Şenliği düzenleyen kulüp yöneticisi dostlarımıza gösterdikleri özen ve samimiyet için teşekkür ettik ve vedalaştık. Şenlik vesilesi ile tanıştığımız dağcı dostlarımızla da iyi yolculuklar dileyip vedalaştık. 14:30’da İzmir’e hareket ettik. Araçlarımız 23:00’de İzmir’e vardı. Yol arkadaşlarımızla, İzmir’li dağcı dostlarımızla dağlarda tekrar buluşabilmek dilekleriyle ayrıldık.

Kubilay Saygın Öztürk

Telif Hakkı © 2013. İzdak Dağcılık Kulübü . Tüm Hakları Saklıdır.