Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

TODOKS ŞENLİĞİ FAALİYET RAPORU 20 HAZİRAN 2009

TODOKS’un 16. Ulusal Yaz Dağcılık Şenliği’ne sporcularımızdan Kubilay S.Öztürk, Haluk Nalbant, Abdurrahman Yarar ve Siyami Çetin kulübümüz adına katıldılar. Antalya’nın Elmalı ilçesi yakınlarındaki sedir ormanlarında Çamkuyu mevkiindeki kampta gerçekleştirilen şenliğe ve 3070 rakımlı Kızlarsivrisi zirvesi tırmanışa katılan arkadaşlarımızı kutluyoruz. Arkadaşlarımızın izlenimlerini ve ilettikleri fotoğrafları aşağıda sunuyoruz:

Kulübümüzün temin ettiği bir araçla İzmir’deki diğer dağcılık kulüplerinden dostlarımız ve TDF İzmir İl Temsilcisi’nin de katılımıyla 17 sporcuyla 19 Haziran 2009 Cuma gecesi 24:00’de Antalya Elmalı’ya hareket ettik. Sıkça mola vererek ve rahat bir yolculuk sonrasında 20 Haziran 2009 Cumartesi sabahı 09:20’de Elmalı’ya ulaştık. Ekibimiz ihtiyaçlar için iki saat serbest zaman belirledi. Kahvaltımızı yapıp ilçede bir süre gezdikten sonra kamp için yiyecek alış verişimizi ve içme suyu ihtiyacımızı alıp tekrar buluştuk. 11:00’de aracımız tekrar hareket etti. Sedir ormanına girdikten sonra Avlan gölünün fotoğraflarını çekmek için ve Şah Ardıç’ı görmek için iki kez mola verdik. Orman yolundan ilerleyerek Çamkuyu kampına vardığımızda bizi görevli TODOSK’lu dostlarımız karşıladılar. İlk gelen ekip biz olmuştuk. Dostlarımızın yönlendirmesiyle sedir ağaçlarının serin gölgeleri altında çadırlarımızı kurup yerleştik. Kamp yeri 1600 rakımda, iki tarafı dik çıkışlı yamaçlarla çevrili, adeta kuyu gibi bir vadide bulunuyordu. Hava açık ve güneşli, ancak sıcak bunaltıcı değildi. Kamp alanında içme suyu bulunmuyordu ancak TODOSK’lu dostlarımız tankerle kullanma suyu getirtmişlerdi. Jandarma, orman görevlileri ve sağlık ekibi de hazırdı.

Antalya’dan ve diğer güzergahlardan gelen doğa dostları ile kamp alanı giderek dolmaya başladı. Çeşitli illerden gelenlerle katılım yaklaşık 150 civarındaydı. Kulüp üyelerimiz kısa bir yürüyüş yaparak Kızlarsivrisi’ni görebilecekleri bir noktaya kadar çıktılar ve rotayı incelediler. Dağda az miktarda kar vardı. Bu mevsimde dağları karlı görebilmek hepimizi mutlu etti. Kamp alanına dönüşte de Ata Sedir’i görmeye gittik ve bu bölgeye adını veren üç kuyunun bulunduğu vadide de kısa bir yürüyüş yaptık. Diğer illerden gelen dağcı ve doğa dostu kardeşlerimizle tanışıp kaynaştık. Akşam 18:00’de TODOSK’lu dostlarımız tüm katılımcıları yemeklerini almaya davet ettiler. Et, pilav, domates-salatalık ve irmik helvasından oluşan yemeklerimizi aldık. Bir firma yetkilisi de kendi ürünleri olan bir enerji içeceğini dağıttı. Yemekten sonra kamp ateşi başına toplanıldı. Yapılacak tırmanış için ekipler ve tırmanış saatleri tespit edildi. Dağda bazı kulvarlarda kar bulunduğu sporculara hatırlatıldı. Sorular cevaplandırıldı. Böylece işler konuştuktan sonra sıra geldi eğlence faslına. TODOSK’lu dostlarımız çeşitli türküler ve halk oyunları sergilediler. Özellikle başkanları Ahmet Şimşek eğitimli ve güzel sesiyle gecenin yıldızıydı. 22:00’de çadırlarımıza istirahat etmeye çekildik.

21.06.2009 sabahı 03:00’de uyandık. İlk ekip bizimkiydi. 03:30’da bir araç bizi alarak eski petrol platformuna kadar götürdü. 04:00’de burada araçtan inerek kafa lambalarımızın ışığında tek sıra olarak dağda ilerlemeye başladık. Hava hafif rüzgarlı ve az bulutluydu. 05:00’de gün ağardıktan sonra dağın ters tarafında bulunduğumuz için tırmanışda güneşten hemen hiç etkilenmedik. 08:00’de  ekibimiz 3070 rakımlı Kızlarsivrisi zirvesine vardı. Kısa bir dinlenmeden sonra kahvaltımızı yaptık hep birlikte, çay içtik ve fotoğraflarımızı çektik. 09:00’da inişe geçtik. Haluk ve Siyami tırmandığımız rotadan geri döndüler. Ben ve Abdurrahman farklı bir rota denedik. Sonradan Barbaros arkadaşımız da bize katıldı. Bu rota epeydir kafamı kurcalıyordu. Ancak çok fazla yan geçiş yapmak zorunda kaldık ve tahminimizden fazla sayıda dik iniş ve çıkışlarla karşılaştık. Dolayısıyla da 13:15’de arkadaşlarımızdan neredeyse 1,5 saat kadar sonra kampa vardık. Neyse ki zaman zaman buluta giren güneş sayesinde fazla hırpalanmadan inmiş olduk. Biraz dinlenip meyve yedikten sonra çadır ve malzemelerimizi toplayıp araçlara yükledik. TODOSK’lu dostlarımıza düzenledikleri şenlik ve ev sahiplikleri için teşekkür ettik ve vedalaştık. Şenlik vesilesi ile tanıştığımız dağcı dostlarımızı da zirve yaptıkları için tebrik ettik ve hepsine iyi yolculuklar dileyip vedalaştık. 14:30’da Elmalı’ya hareket ettik. Elmalı’da yemek molası verdikten sonra da 17:00’de İzmir’e yola çıktık. 23:00’de İzmir’e vardık ve arkadaşlarımızla başka zirvelerde görüşme dileklerimizle ayrıldık.

Kubilay Saygın Öztürk

Telif Hakkı © 2013. İzdak Dağcılık Kulübü . Tüm Hakları Saklıdır.